Live, online yogatimer på YogaFarm

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

 

Periode: 8. februar – 1. april (8 uker)

Timene sendes live i egen, lukket Facebook-gruppe. Alle opptak blir liggende.
Pris: Kr 2.100 (2.700kr om du ikke er medlem på YogaFarm) for alle timer i hele perioden, så kan du velge etter dagsformen.

✨ Meld deg på live-timeplanen her… 
✨ Eller få deg YogaFarm-medlemskap her

 

MELD DEG PÅ FØR TIRSDAG 9. februar og få nybegynner-kurs gratis! 🥳 🎉🎉
(Kurset går 16. og 17. februar. Verdi kr 590 kr)

✨ YogaFarm medlem? Logg inn og finn YogaTimene på MIN SIDE.

OM TIMENE:

Medisinsk Yoga – 45-60 minutter

En rolig, innadvendt yogaform som passer alle, uansett kjønn, alder, helsetilstand eller erfaring med yoga. Enkel øvelser. Hele programmet kan gjøres på stol.

  • Mindfull yoga
  • Meditativ
  • Pust
  • Beroligende
  • Nervestyrkende
  • Bygger stamina
  • Jobber med fleksibilitet spesielt i ryggen, men også i nakke, skuldre og hofter.
  • Pust
  • Avspenning

Flere av øvelsene er hentet fra MediYoga brukes i helsevesenet. Det er en form for yoga som er basert på øvelser som gjennom studier har vist medisinsk effekt som å normalisere blodtrykk og kolesterol, smertelindrende, økt oksygenopptak, fint mot depresjon m.m.
Undervises av Anne Simone Kensho

 

Vitaliserende Flyt 75 minutter

En aktiv yogatime for styrke og fleksibilitet i hele kroppen. Timene bygger på de samme basis-øvelsene hentet fra Ashtanga og Sivananda yoga, med noe variasjon fra gang til gang. Passer deg som er litt øvet i yoga eller liker å trene. Vi skal blant annet gjør solhilsen, planke, skulderstående, kråke, plog og balanseøvelser.

  • Styrke
  • Fleksibilitet i hele kroppen
  • Styrker nervesystemet
  • Balanse
  • Pust
  • Avspenning

Undervises av Anne Simone Kensho

 

Yoga Nidra – 30 minutter

Yoga nidra betyr yogisk søvn. Alt arbeidet foregår liggende i hvilestilling mens du tas gjennom en guidet dyp avspenning.

Dette bidrar til å:

  • roe ned nervesystemet og
  • gi kroppen en ro som gir næring til hjernen og sinnet.

Studier har vist at yoga nidra kan

  • gi bedre søvn,
  • redusere angst,
  • og gi mer overskudd og energi.

Undervises av Sunniva Hoff.

 

Rolig myk yoga – 60 minutter

Hver time kommer til å ha et bestemt fokus.

Det kan være en mental innstilling, eller fokus på å styrke og strekke et område i kroppen. Du lærer bevegelser der pusten blir integrert i øvelsene for å komme i dyp kontakt med kroppen. Du får jobbe med å styrke kjernemuskulaturen og med å skape fleksibilitet og balanse i kroppen og i tankene. Terapeutisk yoga.

  • Tema for hver time (fokus)
  • Dyp kontakt med kroppen
  • Styrke kjernemuskulatur
  • Pust
  • Fleksibilitet
  • Balanse i kropp og tanker

Alle øvelsene foregår liggende eller sittende på matten. Undervises av Sunniva Hoff.

 

Forskjeller og likhet mellom Rolig myk Yoga-timene og Medisinsk Yoga:

Likheter:
Begge foregår sittende eller liggende nede på matten, de er stress-reduserende. Rolige bevegelser med bruk av pust og fokus for å komme i dyp kontakt med kroppen. Begge har endel

Forskjeller:
Hvilke typer øvelser/stillinger som gjøres (Kundalini-øvelser i MediYoga og Rolig, myk yoga har hatha yoga-øvelser), samt at MediYoga bruker mantra-meditasjon gjennom yogatimen og Kryias. Rolig, myk yoga-timene jobber også med kjernmuskulatur og har mer varierte øvelser.

Mens begge timene gir balanse i kropp og tanker, så «rydder» MediYoga  i mentalt skrot fra også fra fortiden.
MediYoga-timene kan gjøres sittende på stol.

 

SLIK GJØR VI DET
Timene sendes live i egen, lukket Facebook-gruppe. Alle opptak blir liggende.
Pris: Kr 2.100 (2.700 om du ikke er medlem på YogaFarm) for alle timer i hele perioden, så kan du velge etter dagsformen.
✨ Meld deg på live-timeplanen her…  Kr 2700
✨ Få YogaFarm-medlemskap her…  Kr 199 og livetimer kr 2.100 (totalt 2400)

Forfatter:

Anne Simone Kensho

Anne Simone Kensho

Fortell vennene dine om dette! Del her:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Andre relevante innlegg