Arkiv: Videoer

Yoga for ryggen

Nathalie gir deg en skånsom og fin time for deg som har sår eller vond rygg. Du kan praktisere denne på yogamatten, på et teppe eller rett og slett i sengen Passer morgen, kveld og ellers når det passer for deg.

Ro ned etter en lang og slitsom dag

Er bena hovne etter en lang dag? Kjennes kroppen tung og sliten? Gjør denne myke yogatimen med Nathalie for å roe ned nervesystemet og la sirkulasjonen flyte i bena igjen. Etter det- nyt en god natts søvn!

Yin yoga for å nære både nyre og blære

Tradisjonell yin yoga har utspring i kinesisk medisin, der alle organene opptrer i par – et yin organ og et yang orgn. Nyrenes oppgave er å rense blodet for avfall, så dette er en yogatime for å rense kroppen.

Myk yoga flow med avspenning

Bli med på denne myke flyt- timen med Nathalie. Du får en deilig innledende avspenning, før Nathalie tar deg gjennom noen myke solhilsener i rolig tempo. Når kroppen er passe mør, får du igjen legge deg ned og nyte en avsluttende avspenning.

Mula bandha – bekkenbunnstrening

Få tak i bekkenbunnen en gang for alle. Musklene i bekkenet henger sammen med musklene i magen og ryggen. Sammen utgjør de kjernemusklene i magebeltet. Mette går grunndig gjennom treningen, fra de små bevegelsene som hjelper deg med å få tak i musklene, til de større bevegelsene som gir deg mer styrke når du har …

Mula bandha – bekkenbunnstrening Les mer »

Fantasifull meditasjon og pusteøvelser

Nathalie tar deg med på en fantasifull reise til havet og nedover i vannet, helt til havets bunn. Bli med og flyt, akkurat som når du er på drømmeferien. Du kan gjøre denne liggende eller sittende.

Flyt med livets endringer – i medgang og motgang

Hvordan hånterer du endringer i livet? Flyter du med, eller kommer det opp motstand? Livet endres hele tiden. Noen endringer er til det bedre. Men så skjer det noe som vi må takle. Flyter du med livets elv, eller stagnerer du med stokker og steiner midt i bekken?

Mindful rolig yoga for nakke og rygg

Denne rolige timen er en gave til deg selv. Gi slipp på alle spenninger og la deg flyte rolig gjennom øvelsene mens Nathalie guider deg inn i en meditativ tilstedeværelse.

Mortens oppvarming

Varm opp kroppen til mer yoga eller annen trening, eller bruk denne rett og slett som en kort og effektiv yogatime på dager med kortere tid.

Yoga for meridianene

Malene gir deg yoga for å balansere meridianene og skape indre harmoni. Velkommen denne timen i taoistisk yin yoga, som er forankret i kinesisk medisin.

Eventyryoga Den røde ballongen

Barn elsker å være med i historiene som blir fortalt. Her får barna bevege seg inn i eventyrverden sammen med Malene. Konsentrasjon, bevegelse og tilstedeværelse; det er jo rene kinderegget!

Yoga for gravide med Hedda

Er du gravid? Her kan du gjøre yoga sammen med barnet som du beskytter i magen. Denne timen kan du gjøre gjennom hele svangerskapet,  fra 6 uker og helt frem til fødselen.