Legg til i favoritter

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Template is not defined.

Yoga-pust

Yoga-pust
også kalt yogisk pust eller lange dype åndedrag.

Yogisk pust har en rekke gode virkninger på kroppen din og sinnet ditt. Den skaper ro og avspenning, gir klarhet og øker tålmodigheten din. Den gir umiddelbar stressreduksjon, og er en fin teknikk å bruke i alle situasjoner hvor man blir stresset eller følelsene «tar av» som sinne, irritasjon o.l.

  • den reduserer gifter og slim fra lunger og luftveier
  • den forbedrer blodsirkulasjonene din og øker flyten av spinalvæske til hjernen
  • denne pustteknikken forhindrer opphoping av kolestreol i blodet, motvikrer depresjon, usikkerhet og frykt.
  • den stimulerer den kjemiske balansen i hjernen og  løser opp i den pransike flyten, livskraften din.
  • den  gir umiddelbart stressreduksjon og hjelper kroppen å sette i gang de selvhelende prossessene som naturlig ligger i oss alle.

Hvis du ligger på gulvet, ligger du med armene ca 45 grader ut til siden, så langt at det er natulig å ha håndflatene vendt opp. Bein i hoftebreddes avstand. Ha gjerne et pledd over deg.

nettyoga meditasjon yogapust dype lange åndedrag

Kategorier

Bli medlem for 179,- mnd

 

  • Mer enn 250 timer
  • Ingen bindingstid
  • Yoga hvor du vil, når du vil
  • Alle nivåer – fra nybegynner til erfaren yogi

Logg inn her