Videokategorier: Terapeutisk

Yoga for deg med revmatisme og stive ledd

Denne yogatimen er tilpasset deg som har medisinske utfordringer i kroppen. Det passer spesielt godt hvis du har plager som  revmatisme, leddgikt eller høyt blodtrykk. Alice Kjølerbakken gir deg øvelser for å myke opp i stive ledd slik at du kan leve med en smertefri kropp. Kos deg!

Yoga for ryggen

Nathalie gir deg en skånsom og fin time for deg som har sår eller vond rygg. Du kan praktisere denne på yogamatten, på et teppe eller rett og slett i sengen Passer morgen, kveld og ellers når det passer for deg.

Ro ned etter en lang og slitsom dag

Er bena hovne etter en lang dag? Kjennes kroppen tung og sliten? Gjør denne myke yogatimen med Nathalie for å roe ned nervesystemet og la sirkulasjonen flyte i bena igjen. Etter det- nyt en god natts søvn!

Mula bandha – bekkenbunnstrening

Få tak i bekkenbunnen en gang for alle. Musklene i bekkenet henger sammen med musklene i magen og ryggen. Sammen utgjør de kjernemusklene i magebeltet. Mette går grunndig gjennom treningen, fra de små bevegelsene som hjelper deg med å få tak i musklene, til de større bevegelsene som gir deg mer styrke når du har …

Mula bandha – bekkenbunnstrening Les mer »

Mindful rolig yoga for nakke og rygg

Denne rolige timen er en gave til deg selv. Gi slipp på alle spenninger og la deg flyte rolig gjennom øvelsene mens Nathalie guider deg inn i en meditativ tilstedeværelse.

Friske og myke ledd i hele kroppen

Hedda gir deg disse øvelsene for å skape bevegelighet i alle leddene. Pawanmuktasana serien for ledd skaper varme og sirkulasjon i leddene.

Yoga på kontoret for stive skuldre

Sitter du mye med armene foran kroppen? Mikkel Dahl Lund hjelper de stive skuldrene dine med å bli myke igjen. Dette programmet er fint for å: Lindre nakkesmerter, stivhet i nakke Lindre smerter og stivhet i skuldrene Holde høyt energinivået utover dagen Ha god konsentrasjon og tilstedeværelse

Rolig yoga på myk matte

Du får den gode følelsen i hele kroppen med denne rolige timen. Jorunn viser deg hvordan du kan strekke ut i myke og skånsomme strekker.

Nytt liv i håndledd og ankler

Er du flink til å ta vare på håndleddene dine på jobb? Hva med anklene? Smerter og stivhet i håndledd og ankler kan være hemmende for normal daglig funksjon. Men dette er enkelt  gjøre noe med! Mikkel Dahl Lund viser deg hvordan. Dette programmet er fint for: Optimal bevegelihet i ankler og håndledd Forebygge stivhet …

Nytt liv i håndledd og ankler Les mer »

Mikkel tøyer nytt liv i stive kontorben

Det er ingen vits i å stivne i bena når du sitter på kontoret. Her viser Mikkel deg noen enkle og effektive øvelser for  den frie følelsen i bena. Denn videoen er fin for: Bedre bevelighet i hofter Få liv i slitne «kontor-bein»