Videokategorier: Terapeutisk

Yoga for deg med revmatisme og stive ledd

Denne yogatimen er tilpasset deg som har medisinske utfordringer i kroppen. Det passer spesielt godt hvis du har plager som  revmatisme, leddgikt eller høyt blodtrykk. Alice Kjølerbakken gir deg øvelser for å myke opp i stive ledd slik at du kan leve med en smertefri kropp. Kos deg!

Yoga for ryggen

Nathalie gir deg en skånsom og fin time for deg som har sår eller vond rygg. Du kan praktisere denne på yogamatten, på et teppe eller rett og slett i sengen Passer morgen, kveld og ellers når det passer for deg.

Ro ned etter en lang og slitsom dag

Er bena hovne etter en lang dag? Kjennes kroppen tung og sliten? Gjør denne myke yogatimen med Nathalie for å roe ned nervesystemet og la sirkulasjonen flyte i bena igjen. Etter det- nyt en god natts søvn!

Mula bandha – bekkenbunnstrening

Få tak i bekkenbunnen en gang for alle. Musklene i bekkenet henger sammen med musklene i magen og ryggen. Sammen utgjør de kjernemusklene i magebeltet. Mette går grunndig gjennom treningen, fra de små bevegelsene som hjelper deg med å få tak i musklene, til de større bevegelsene som gir deg mer styrke når du har …

Mula bandha – bekkenbunnstrening Les mer »

Mindful rolig yoga for nakke og rygg

Denne rolige timen er en gave til deg selv. Gi slipp på alle spenninger og la deg flyte rolig gjennom øvelsene mens Nathalie guider deg inn i en meditativ tilstedeværelse.

Friske og myke ledd i hele kroppen

Hedda gir deg disse øvelsene for å skape bevegelighet i alle leddene. Pawanmuktasana serien for ledd skaper varme og sirkulasjon i leddene.

Rolig restorativ yin yoga for total avslapning

Legg deg ned på et mykt underlag og la deg smelte med denne deilige yin yoga timen til Jorunn. Bygg gjerne opp med tepper, puter eller det du trenger for å la kroppen og tankene gi slipp.

Yoga for kontorhofter- sitt godt på jobben

Ta deg en kontor-pause og la Mikkel hjelpe deg med å strekke ut i hoftene. Få en bedre sittestilling på jobben, og kjenn på forskjellen selv. Dette programmet er fint for: Å ha et høyt energinivået utover dagen Konsentrasjon og tilstedeværelse Å lindre ryggsmerter, stivhet i nederst i ryggen Å få liv i slitne «kontor-bein»

Myk og frisk rygg med KontorYoga

Ta vare på ryggen din selv om du har en viktig jobb. La Mikkel hjelpe deg med å strekke ut i ryggen. Få en bedre sittestilling på jobben. Dette programmet er fint for å: Lindre ryggsmerter, stivhet i ryggen Finne optimal sittestilling for å forebygge ryggproblemer