Legg til i favoritter

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Template is not defined.

Ildpust

Ildpust

Denne måten å puste på renser bihulenen og klarner hodet. Den avgifter kroppen effektivt gjennom åndedrettet. Den styrker lungekapasiteten og renser ut overflødig slim. Den styrker magemusklene og stimulerer fordøyelsen samtidig som den masserer lever, nyrer, milt, bukspyttkjertel og hjerte.

Kontraindikasjon: Denne øvelsen skal IKKE gjøres ved feber, graviditet eller menstruasjon.

Ildpust er rask, rytmisk og kontinuerlig. Inn og utpust er like lange. Magen og navlen styrer ildpusten med korte raske bevegelser. Slapp av i brystkassen. Skuldrene er helt avspent og i ro når du gjør øvelsen. Dette er en aktiv utpust, hvor du presser luften raskt ut med magen. Du puster støtvis. Innpusten er passiv og kommer av se selv. Magen presses mot ryggraden og litt opp i mellomgulvet på utpust, og blåser seg opp på innpust.

Start langsomt og finn rytmen. 1-3 minutter er fint å starte med. Denne guidingen varer i 3 minutter, og du henger med så lenge du kan.

Bli medlem for 179,- mnd

 

  • Mer enn 250 timer
  • Ingen bindingstid
  • Yoga hvor du vil, når du vil
  • Alle nivåer – fra nybegynner til erfaren yogi

Logg inn her