Hvordan bruke yoga for redusere stress

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Ro ned og og finn go´følelsen. ?
Når høsten er på sitt mørkeste og vi jobber mer enn noen sinne, er det fint med noen smarte triks for å bli kvitt STRESS. Dette er enklere enn du tror, og du vil sannsynligvis merke stor forskjell allerede etter en gjennomføring. Men det hjelper ikke bare tenke på det, du må praktisere, og yoga og avspenning er et godt og effektivt middel.? Sett av 10 minutter eller mer hver dag og få det inn i kalenderen. Det kan virke som hard prioritering, men det er virkelig verdt det!

Yogafarm, stress, nettyoga_kvinne_rygg_mediyoga_medisinsk yogaDet er jo tross alt DEG deg gjelder.
Du er verdfull, og det er meningen du skal ha et godt liv. Og et sted må man begynne.
Stress gjør oss korte i lunta og vi presterer dårligere over hele linja. Kjefter på barn og kollegaer, vimser og glemmer, mens hjernen er støl av for mye tanker. Da er det godt å ha noen enkle verktøy for å nullstille seg, slik som de yogaprogrammene som står på «anbefalt-listen» vår denne uken. De er gull verdt, og en ferdighet du kan bruke om og om igjen akkurat når du trenger det.

Foto: Hans Olav Næss
Anne Simone, foto: Hans Olav Næss

Dette er det viktigste jeg har lært.
Det å raskt klare å redusere eller helt fjerne stress er den mest verdifulle ferdigheten jeg har lært meg. Indre ro og mental klarhet danner grunnlaget for et godt og gledelig liv med gode preastasjoner på alle livets arenaer. Roen blir trygghet, latter i hverdagen og kjærlighet til menneskene rundt meg. Jeg blir yoga. Harmoni.

Da jeg fant tilbake til referansepunktet mitt for sto jeg hvor langt ute å kjøre jeg var.
Gjennom livet hadde stress gradvis bygget seg opp, og jeg så ikke at det var blitt endel av normaltilstanden min. Jeg manglet et refreransepunkt til hvordan det kunne være, og skulle være. Det var først med avspenning og yoga at jeg fant til bake til denne grunnfølelsen av virkelig ro. Da jeg i tillegg la om kostholdet og blant annet kuttet ut sukker, kaffe og annen stimulerende mat, så skjedde det en transformasjon. Det var deilig å endelig lande innvendig.

Jeg håper du kan ha glede av disse yogaprogrammene du også,
og ønsker deg alt godt og stemningsfull førjulstid.
– Anne Simone, yogainstruktør og grunnlegger av YogaFarm.

Velg et kort eller langt program etter hva som passer for deg:
Yoga mot stress  17 min
Hjerteåpner med Henriette Lien  75 min
Dype lange pust (avspenning og pusteteknikk)  10 min
Rolig start på dagen 25 min
Yin Yoga med beina opp mot veggen 20 min
Medisinsk Yoga for søvn og energi 35 min
(Videoene er tilgjengelige for alle som har medlemskap på YogaFarm).

Kjenner du andre som trenge dette?  🙂  Del denne med en du er glad i! ?

Foto kred hovedbilde: Matti Bernitz Pedersen

Forfatter:

Anne Simone Kensho

Anne Simone Kensho

Fortell vennene dine om dette! Del her:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Andre relevante innlegg